AJANKOHTAISTA

Tervetuloa juhlistamaan 40-vuotista liittoa!

Liikehäiriösairauksien liitto täyttää tänä vuonna 40 vuotta. Juhlaseminaari ja iltajuhla järjestetään lauantaina 16.3. Turussa, Radisson Blu Marina Palace Hotellissa.

Juhlaseminaari klo 12-16 on kaikille avoin ja maksuton. Tapahtumaan osallistuminen vaatii ennakkoilmoittautumisen. Ohjelmassa on monia kiinnostavia asiantuntijapuheenvuoroja, omaisen puheenvuoro ja kahvitarjoilu. Seminaarin käynnistää sosiaali- ja terveysministeriön tervehdys.

Iltajuhla klo 18.30-23.00 on maksullinen ja vaatii ennakkoilmoittautumisen. Ohjelmassa on livemusiikkia, liiton entisten työntekijöiden muistelmia, levytanssit DJ:n tahtiin sekä juhlaillallinen.

Lämpimästi tervetuloa

Avaa ohjelma tästä linkistä

Kansainvälisen Parkinsonviikon merkeissä järjestetään taas.

Seminaari 11.04.2024 klo 15-17

Porukkatalon 2. kerroksen aulassa.

Osoite: Savonkatu 23 ( hissi vasemmasta ulko-ovesta )

Seminaari käsittää kaksi luentoa, aiheista:

1. Parkinsontaudin oireet ja tämän toteaminen
  2. Parkinsontaudin hoito, kuntoutus ja pitkäaikaisongelmat

Luennoitsijana on Liikehäiriösairauksien liiton puheenjohtaja, neurologian erikoislääkäri Osmo Pammo.

Tilaisuus alkaa klo 15 ja päättyy klo 17.

Luentojen välissä musiikkia ja taukojumppahetki.

Ennen tilaisuuden alkua kahvitarjoilu klo 14.30 alkaen.

Tule kuuntelemaan, mistä Parkinsonin taudissa on kyse!

Nyt on asiantuntija paikalla.

Tilaisuus on avoin kaikille.

Tervetuloa!

Kuntosalivuoro

Pohjois-Kymen Parkinson-yhdistys on varannut Porukkatalon kuntosaliin, 4. kerros, oman vuoron maanantaisin klo 16-17, ajalle 04.12.23-29.04.24. Yhdistys maksaa vuoromaksun.

Tervetuloa

Vertaistukiryhmä

POTILAIDEN VERTAISTUKIRYHMÄ alkaa keskiviikkona 10.1.2024 Porukkatalossa. Ohjaajana toimii psykoterapeutti Ann Minkkinen. Ryhmään otetaan 6-10 osallistujaa. Kokoontumiskertoja on 10 ja ne ovat keskiviikkoisin klo 13.00-14.30 seuraavasti: 10.1., 24.1., 7.2., 14.2., 28.2., 13.3., 27.3., 10.4., 24.4.. ja 8.5. Jos haluat jakaa omia kokemuksia sairauden tuomista haasteista, kuulla toisten samassa tilanteessa olevien kokemuksia ja löytää yhdessä tietä eteenpäin, ilmottaudu ihmeessä mukaan! Ilmottautumiset Vuokko Rämälle 15.12. mennessä, puh. 044 0996706.

Marrasharmaan keskeltä,

Vuokko

Keilat kaatuvat.

Keilat kaatuvat sivustolla https://www.keilat.fi/ tiedotetaan Parkinson yhdistysten järjestämistä menneistä ja tulevista keila kilpailuista.

Keilaukseen voi tulla tutustumaan tiistaisin klo 14-15.30. Minulle voi ilmoittaa tulosta etukäteen mieluiten tekstiviestillä. Keilahallilta saa tarvittavat varusteet. Pohjois-Kymen Parkinson-yhdistys on maksanut Kouvolan Kaupungi Perintö-, testamentti- ja lahjoitusrahastolta saamallaan avustuksella kolmen radan maksun syyskaudesta. Keilapallon vuokra sisältyy ratamaksuun. (Arki tarjous 16€/tunti klo.13-15). Keilauksessa käytettäviä jalkineita löytyy keilahallilta kahden euron kertamaksulla.

Kuusankosken keilahalli, Koski Bowling Kuusankoski löytyy osoitteesta Uimahallintie 10, 45700 Kouvola.

Etuoven kautta kuljetaan kierreportaita alimmaiseen kerrokseen. Liikuntarajoitteisten kulkeminen onnistuu takakautta.

Pohjois-Kymen Parkinson-yhdistyksen järjestämään/tukemaan toimintaan osallistujien toivotaan jatkossa liittyvän yhdistyksen jäseneksi. Jäsenmaksu on 25€ vuosi. https://pohjoiskymenparkinsonyhdistys.parkinson.fi/

Terveisin Merja

Parkinsonpotilaille sopimattomia lääkkeitä